1 Şubat 2012 Çarşamba

Excel ile oluşturduğumuz tabloyu grafik ile göstermek

    Herkes  bir sunum  hazırlarken yaptığı tablolara görsellik katmak ister.Bunu sütun grafik ,pasta grafik vb. şelikde sunarak tabloların daha anlaşılır hale gelmesini saglar.
   Bu yazımızda Office 2010 excel ile oluşturulan bir tablonun grafik halinde nasıl gösterileceğini anlatıcağım.

 İlk olarak daha önce hazırladığım tabloyu  açıklamak istiyorum .







   


      4  adet firmam var ve bunların ocak, şubat, mart aylarındaki satış  adetleri gösteren tablo .Bu tabloya bakarak hangisinin satışı artmış ,hangisinin azalmış  gibi yorumları net bir şekilde yapamamaktayım.Ama bunu tabloyu  grafik halinde ve uygun bir gösterim şablonu seçerek göstermek herkesin anlayabilmesi açısından daha iyidir.











Şimdi Grafik nasıl oluşturulur onu anlatıcağım.

İlk olarak tablomuzu A1 hücresinden E4 hücresine kadar  tutup seçiyoruz.
Not:benim tablom bu boyutta ve bu hücrelerde olduğundan dolayı seçim işlemini A1 ve E4 ile sınırlandırdım.Sizin tablonuz farklı yerde olabilir.Burda mantık tablonuzun tamanını seçmektir.




Bu işlemi yaptıktan sonra .
Grafik Görüntümüzün nasıl olucağını belirlemek için grafik bölümünden bir şablon seçiyoruz.







Ben inişler çıkışlar daha iyi anlaşılsın diye line (Çizgi) grafiği seçtim. 

Bu seçimi yaptıktan sonra . Excel bize otomatik olarak seçtiğimiz tablolardan verileri alıp bir grafik vericek.




















Tabi bu grafik biraz saçma oldu.Bu Tabloyu daha anlaşılır hale getirmek için Firmalar ile ayları yer değiştirmek gerekiyor.
Bunun için ise;














Grafiğimize sağ tıklıyoruz ve Select Data... komutunu veriyoruz.















Karşımıza yukarıdaki ekran gelecek.Bu ekranda Switch Row/Column ‘ a bastığınızda mevcut grafikte firmalar var aylar yer değiştirecek ve bu hali alacaktır.














Böylece hangi firmanın hangi ay’da iniş çıkış gösterdiğini daha rahat bir şekilde görebiliriz.

4 yorum:

  1. Excel benim çok kullandığım bir programdır çalışmalarınızın devamını beklerim

    YanıtlaSil
  2. Fırsat buldukça bloğuma yazı eklemeye çalışıyorum .Sizinde merak ettiğiniz veya öğrenmek istediğiniz konular varsa onlar hakkında yazılarda yayınlaya bilirim.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. merhaba, ben bitirme projeem için uzun 22 soruluk bir anket hazırlamıştım. Şimdi bunun sonuclarını grafik olarak analizz etmem gerekiyor. Excel ile yapamadım, google'ın buna benzer programları varmış sanırım, sizin bir bilginiz var mıa caba?
    İyi çalışmalar dilerim

    YanıtlaSil
  4. Google'un doküman kısmından bu programlara erişebilirsiniz.Kullanımı aynı Microsoft office programı gibidir. https://docs.google.com/ adresinden ulaşabilirsiniz.Gmail hesabınız olması gerekiyor ama bu hizmetten yararlanmak için.

    İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil